A távfelügyeleti szolgáltatás fontossága és előnyei

A közbiztonságból fakadóan, valamint a rohanó életmódnak köszönhetően az emberek ma már nem figyelnek egymásra, ez a vagyontárgyak védelménél sincs másként. Így elmondhatjuk, hogy egy önmagában kiépített lakásriasztó rendszer nem elegendő megoldás a személyünk, családtagjaink, és ingóságunk megóvása érdekében.

Riasztó

Ma már, ha megszólal egy riasztórendszer kültéri szirénája, max. egy-két ember konstatálja, hogy na már megint megszólalt egy sziréna, de vajon hány embernek jut eszébe, hogy egy valós betörés zajlik ép, vagy próbál bárminemű segítséget nyújtani az ingatlan tulajdonosának, mivel vagy közömbössé váltak, vagy egyszerűen csak félnek a lehetséges következményektől.

Annak érdekében, hogy a kiépített lakásriasztó teljes biztonságot tudjon nyújtani az ilyen esetekben, ma már elengedhetetlen feltétel a távfelügyeleti szolgáltatás megléte. Itt nincsenek területi határok, hiszen az ország bármely pontjáról tudják fogadni a felügyeleti központban a riasztórendszerről érkező jelzéseket, mely lehetővé teszi a rendszerek 24 órás távoli megfigyelését és ellenőrzését. A fogadott jelzések alapján pedig megteszik a szükséges intézkedéseket, mint például a megadott személyek értesítése és tájékoztatása, illetve kivonuló járőrszolgáltatás igénybevétele esetén a járőr helyszínre küldése riasztás jelzés esetén.

A távfelügyelettel ellátott rendszerek egyik nagy előnye, hogy jelzés esetén minden esetben történik intézkedés, nem fordulhat elő, hogy egy megszólaló sziréna esetén ne történjék semmilyen intézkedés. Illetve, ha kivonuló járőrszolgáltatással együtt van a rendszer, akkor szerződés szerint max. 15 percen belül, ami a gyakorlatban jellemzően 5-8 perc, riasztás jelzés esetén a helyszínre indítják a járőrt, hogy ellenőrizzék a védett ingatlant.

Valamint további nagy előnye a távfelügyeletnek, hogy nem csak jelzés esetén figyelik a rendszert, hanem folyamatos 24 órás ellenőrzés történik, így műszaki meghibásodás, vagy áram kimaradás esetén is, azonnal értesíti a központban lévő ügyeletes diszpécser az ingatlan tulajdonosát, vagy az általa megbízott személyeket. Rendszer meghibásodás esetén a távfelügyeletnél nem csak a tulajdonost értesítik a diszpécserek, hanem a riasztórendszer szerelőjét is, aki a kiépítést, illetve a karbantartást végezte, így gyorsan lehetőség van arra, hogy akár a rejtett hibák is kijavításra kerüljenek.

Távfelügyeleti szolgáltatást nem csak családi házak és magán ingatlanok esetén lehet igénybe venni, hanem cégek, irodák, üzletek, telephelyek, vagy akár nyaraló ingatlanok esetén is. Ezért bárki, aki riasztórendszert építtet ki otthonában vagy egyéb ingatlanában, élhet a 24 órás felügyeleti szolgáltatás lehetőségével.