Állandó megfigyelés alatt, biztonság magas fokon

A jelenlegi közbiztonság mellett, már sajnos az ingatlanok szerves részévé kezd válni a lakásriasztó rendszer. Felmérések kimutatták, hogy a szervezett betöréséket leszámítva, az illetéktelen behatolók nem az alapján választanak célpontot, hogy mekkora az ingatlan értéke, vagy milyen a környék lakosainak az életszínvonala, sokkal inkább az alapján választanak, hogy gyors és egyszerű legyen a bejutás, illetve kisebb vagyontárgyakat, készpénzt zsákmányoljanak.
Ilyen szempontból senki nem mondhatja azt, hogy biztonságban van, és nincs szüksége vagyonvédelmi megoldásra. Viszont nem szabad azt sem elfelejteni, hogy önmagában egy helyszínen szirénázó riasztórendszer még nem nyújt kellő védelmet.

Riasztó

A biztosító társaságok emelt kártérítési feltételei egyike, a 24 órás állandó felügyelet a riasztórendszerek esetén. Ezt a felügyeletet a távfelügyeleti szervek látják el, ahol egy központi rendszer fogadja a riasztórendszer által generált minden jelzését. Amennyiben intézkedés köteles jelzés érkezik, az ügyeletes ennek megfelelően értesíti az ingatlan tulajdonosát, illetve riasztás jelzés esetén, ha kivonuló szolgáltatással együtt veszi igénybe a lakástulajdonos a távfelügyeletet, a helyszínre indítja a járőrt is.

Vannak olyan jelzések melyek állandó jelleggel kell, hogy érkezzenek a távfelügyelet felé, ilyen a napi teszt, illetve a GSM/GPRS állapot jelentés. Ezek a jelzések szolgálják azt a célt is, hogy a lakásriasztó esetleges rejtett meghibásodása még időben kiderüljön, mielőtt megtörténhetne a baj.

Amennyiben egy állandó jelzés elmaradását tapasztalják a távfelügyeleti központban, azonnal értesítik a megadott elérhetőségen a tulajdonost, hogy mielőbb intézkedhessen a rendszer átvizsgálásáról, és az esetleges rejtett hibák kijavításáról. Valamint értesítést adnak az ügyfelek részére abban az esetben is, ha az ingatlanban áramkimaradás történik, vagy az akkumulátor merülőben van.

Tehát mindamellett, hogy a távfelügyelet egyéb számos és hasznos szolgáltatást tud nyújtani az ügyfelei részére a kiépített riasztórendszerek mellé (kivonuló járőrszolgáltatás, egészségügyi pánik figyelés, tűzjelzés fogadás), még egy 24 órás állandó rendszer felügyeletet is biztosít, pontosan beazonosítva, hogy hol lehet egy esetleges probléma.